Територіальні центри соціального обслуговування

Територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг) – це спеціальні державні установи, які здійснюють соціальне обслуговування та надають соціальні послуги громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують сторонньої допомоги за місцем проживання.

На соціальне обслуговування (надання соціальних послуг) в територіальних центрах мають право:

  • громадяни похилого віку, інваліди, хворі (з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, визнані такими в порядку, затвердженому МОЗ;
  • громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв’язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім'ї.

Територіальні центри забезпечують безоплатне соціальне обслуговування громадян, які не мають рідних працездатного віку, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу.

Територіальні центри можуть надавати платні соціальні послуги громадянам, які мають рідних, що повинні забезпечити їм догляд і допомогу.

Головними напрямками діяльності територіальних центрів є:

  • виявлення та облік самотніх непрацездатних малозабезпечених громадян, які мають право на соціальне обслуговування;
  • організація соціального обслуговування громадян, надання їм соціально-побутових, психологічних, соціально-педагогічних, соціально-медичних, соціально-економічних, юридичних, послуг з працевлаштування, послуг з професійної реабілітації осіб з обмеженими фізичними можливостями, інформаційних, інших соціальних послуг.

Відділення, що входять до структури територіальних центрів та їх основні завдання

Соціальної допомоги вдома – надання соціального обслуговування (надання соціальних послуг) одиноким громадянам, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності (мають III, IV, V групу рухової активності) і потребують сторонньої допомоги, соціального обслуговування (надання соціальних послуг) в домашніх умовах згідно з медичним висновком.

Соціальний робітник надає різні види соціально-побутових послуг, а саме:

  1. приготування (допомога в приготуванні) їжі вдома, годування, доставка гарячих обідів, у тому числі з їдалень, кафе, інших закладів (підприємств) ресторанного господарства;
  2. придбання та доставка товарів з магазину або базару, доставка книг, газет, журналів, медикаментів за кошти громадян, які обслуговуються;
  3. виклик лікаря, надання допомоги в проведенні періодичних медичних оглядів та госпіталізації, відвідування хворих у закладах охорони здоров'я, організація консультацій лікарів та інших спеціалістів;
  4. допомога у прибиранні приміщення, пранні білизни, дотриманні особистої гігієни, у дрібному ремонті одягу та взуття, забезпеченні паливом;
  5. оформлення документів на отримання субсидій на оплату житлово-комунальних послуг та інших видів соціальної допомоги, внесення платежів;
  6. читання преси;
  7. допомога в обробітку присадибних ділянок (площа обробітку присадибних ділянок визначається разом з місцевим органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування, але не більш як 0,02 гектара);
  8. оформлення документів на санаторно-курортне лікування, влаштування до будинку-інтернату, геріатричного будинку-інтернату, пансіонату для ветеранів війни і праці, психоневрологічного інтернату, будинку для ветеранів, інших соціальних закладів;
  9. сприяння у забезпеченні необхідними технічними та іншими засобами реабілітації;
  10. оформлення замовлень та організація контролю за своєчасним і якісним наданням послуг підприємствами торгівлі, ресторанного господарства, побуту, зв'язку, службами житлово-комунального господарства, закладами культури, сільськогосподарськими підприємствами тощо;
  11. створення умов для посильної праці, організації трудової терапії вдома;
  12. вирішення за дорученням громадян, які обслуговуються, питань у державних органах, на підприємствах, в установах і організаціях;
  13. інші соціальні послуги.

Соціально-медичних послуг – обслуговує громадян незалежно від їх сімейного стану, які не мають медичних протипоказань для перебування в колективі та потребують соціально-медичних послуг з метою запобігання виникненню та розвитку можливих органічних розладів особи, підтримки її здоров’я.

Відділення соціально-медичних послуг надає:

  • соціально-медичні послуги - організація консультацій щодо запобігання виникненню та розвитку можливих органічних розладів особи, підтримка її здоров'я, здійснення профілактичних, лікувально-оздоровчих заходів;
  • психологічні послуги - організація консультацій з питань психічного здоров'я та поліпшення відносин з оточуючим соціальним середовищем, психологічна корекція, методичні поради;
  • інформаційні послуги - надання інформації, необхідної для ліквідації складної життєвої ситуації, що склалася;
  • - інші соціальні послуги.

Соціально-побутової адаптації – обслуговує громадян незалежно від їх сімейного стану, які мають часткове порушення рухової активності та не мають медичних протипоказань для перебування в колективі та потребують соціально-побутової і психологічної адаптації, надання соціально-побутових, соціально-педагогічних, психологічних послуг з метою усунення обмежень життєдіяльності, підтримання соціальної незалежності, відновлення знань, вмінь та навичок з орієнтування в домашніх умовах, ведення домашнього господарства, самообслуговування, поведінки у суспільстві, сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб осіб, організації дозвілля і відпочинку.

Відділення соціально - побутової адаптації надають таки види послуг:

  • соціально-побутові послуги - соціально-побутова адаптація осіб похилого віку, інвалідів з метою усунення обмежень життєдіяльності, підтримка соціальної незалежності, навчання трудовим навичкам, адаптація до посильної трудової діяльності;
  • соціально-педагогічні послуги - організація індивідуального корекційного процесу з відновлення знань, вмінь та навичок з орієнтування в домашніх умовах, ведення домашнього господарства, самообслуговування, поведінки у суспільстві, виховування навичок спілкування, виявлення та сприяння розвитку різнобічних інтересів і потреб, організація дозвілля і відпочинку (проведення лекцій, бесід, зустрічей, створення самодіяльних художніх колективів, гуртків тощо);
  • психологічні послуги - організація надання консультацій з питань психічного здоров'я та поліпшення відносин з оточуючим соціальним середовищем, психологічна корекція, надання методичних порад;
  • інформаційні послуги - надання інформації, необхідної для ліквідації складної життєвої ситуації, що склалася.

Організації надання адресної натуральної та грошової допомоги - організовує роботу із надання натуральної допомоги (одяг, взуття, продовольчі та промислові товари, ліки, гарячі обіди тощо) та побутових послуг (послуги перукаря, швачки, ремонту вікон, дверей, санвузлів, побутової техніки та взуття) на платній та безоплатній основі тим людям, яким ця допомога вкрай необхідна.

На обслуговування мають право:

  • громадяни, які не здатні до самообслуговування у зв'язку з похилим віком, хворобою, інвалідністю і не мають рідних, які повинні забезпечити їм догляд і допомогу;
  • інші громадяни похилого віку, інваліди, хворі з числа осіб працездатного віку на період до встановлення їм групи інвалідності, але не більш як чотири місяці), які мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів, за умови, що середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж 1,5 прожиткового мінімуму для сім'ї;
  • громадяни, які перебувають у складній життєвій ситуації у зв'язку з безробіттям і зареєстровані в державній службі зайнятості як такі, що шукають роботу, стихійним лихом, катастрофою (і мають на своєму утриманні неповнолітніх дітей, дітей-інвалідів, осіб похилого віку, інвалідів), якщо середньомісячний сукупний дохід їх сімей нижчий ніж прожитковий мінімум для сім'ї.

Відділення адресної допомоги виходячи з можливостей, наявної фінансової та матеріально-технічної бази беоплатно забезпечує громадян:

  • одягом, взуттям, іншими потребами першої потреби (за наявності);
  • ліками, предметами медичного призначення (за наявності);
  • предметами побутової гігієни (за наявності);
  • продовольчими та промисловими товарами;
  • надаються послуги швачки та перукаря тощо.

Соціально-медичної реабілітації дітей з ДЦП, розумово-відсталих дітей та дітей з ураженням ЦНС, порушенням психіки– основними завданнями відділень є створення умов для здійснення соціально-психологічної, фізичної, педагогічної реабілітації, спрямованої на розвиток та коригування порушень розвитку дитини-інваліда, навчання її основним та побутовим навичкам, розвиток потенціалу з метою максимально самостійного, продуктивного життя, інтеграції в місцеву громаду і суспільство в цілому.

Запроваджені такі інноваційні моделі соціального обслуговування

Відділення паліативної допомоги одиноким хворим (в територіальному центрі соціального обслуговування Печерського району)-надає послуги в домашніх умовах невиліковно хворим одиноким непрацездатним громадянам. Надаються наступні послуги:

  • лікарська допомога на дому (регулярне спостереження, консультації, лікування симптомів хвороби);
  • медсестринська допомога – проведення лікувальних процедур і маніпуляцій по догляду;
  • соціально-побутові послуги – придбання ліків та ін.;
  • психологічна допомога – індивідуальна підтримка тяжко хворої людини та її рідних і близьких, метою якої є максимально повно прожити останній етап життя та налагодити довірливі стосунки з оточуючими людьми;
  • духовна підтримка, яку надають священнослужителі різних конфесій відповідно до потреб тяжко хворих.

Запроваджена соціально-педагогічна послуга «Університет третього віку». Метою роботи Університету є реалізація принципу навчання людей пенсійного віку та інвалідів впродовж всього життя та підтримка фізичних, психологічних та соціальних здібностей.

Надання послуги має забезпечити:

створення умов та сприяння всебічному розвитку людей похилого віку;

реінтеграцію людей похилого віку в активне життя суспільства;

надання допомоги людям похилого віку в адаптації до сучасних умов життя шляхом оволодіння новими знаннями, зокрема щодо:

  • процесу старіння та його особливостей;
  • сучасних методів збереження здоров’я;
  • набуття навичок самодопомоги;
  • формування принципів здорового способу життя;
  • основ законодавства стосовно людей похилого віку та його застосування на практиці;
  • формування та розвитку навичок використання новітніх технологій, насамперед інформаційних та комунікаційних;
  • потенціалу та можливостей волонтерської роботи;

підвищення якості життя людей похилого віку, завдяки забезпеченню доступу до сучасних технологій та адаптації до технологічних перетворень;

формування практичних умінь і навичок;

можливість для розширення кола спілкування та обміну досвідом.

    

Детальну інформацію про контактні дані терцентрів ви можете дізнатися в департаментах соціального захисту Дніпропетровської ОДА .    

************************************************************************************** **************************** Транспорт ******************************* ******************** Електронний кабінет водія **************************************************************************************

Цей кабінет дозволяє користувачам:

  • дізнатися всю актуальну інформацію про транспортний засіб користувача  (технічні характеристики, право власності, історію авто)
  • отримати безкоштовний та платний витяг з Єдиного державного реєстру МВС по VIN-коду транспортного засобу
  • перевірити, чи накладені обтяження на транспортний засіб
  • отримати інформацію про участь транспортного засобу в ДТП
  • оперативно отримати повну інформацію про адміністративні порушення та сплатити штрафи за них
  • побачити інформацію про посвідчення водія користувача (національне, міжнародне)
  • записатися в чергу на отримання послуги в сервісному центрі МВС (можливо в сервісних центрах МВС, в яких є електронна черга)
  • перевірити, чи вільний індивідуальний номерний знак в обраному регіоні

Зайти в кабінет

Спосіб електронної ідентифікації: ЕЦП, BankID, MobileID

Як одержати послугу?

Авторизуватись у Електронному кабінеті водія

Вартість послуг, що надаються у електронному кабінеті водія

  • - інформація про власний транспортний засіб, запис в електронну чергу та перевірка індивідуальних номерних знаків -  Безкоштовно
  • - платний витяг - 45,68 грн.

Результат послуги

Надання інформації з Єдиного державного реєстру МВС

Відповідальний орган

Головний сервісний центр МВС

   

  

за матеріалами Урядового порталу