ПОЛОЖЕННЯ про Центр надання адміністративних послуг виконавчого комітету Раївської сільської ради
опубліковано 30 липня 2025 року о 13:33

1. Загальні положення

       1.1. Центр надання адміністративних послуг (далі – Центр) утворюється з метою забезпечення надання адміністративних послуг при виконавчому комітеті Раївської сільської ради.

       1.2. Центр – це структурний підрозділ виконавчого комітету Раївської сільської ради, в якому надаються адміністративні послуги фізичним та юридичним особам (далі – суб’єкти звернень), передбачені чинним законодавством України.

       1.3. Рішення щодо утворення, ліквідації або реорганізації Центру приймається Раївської сільської радою.

       1.4. Центр у своїй діяльності керується Конституцією України, законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, рішеннями центральних та місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, розпорядженнями сільського голови, цим Положенням та іншими нормативними актами.

       1.5. Положення розроблено відповідно до законів України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про адміністративні послуги”, „Про дозвільну систему у сфері господарської діяльності”, „Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування та оптимізації надання адміністративних послуг”, постанови Кабінету Міністрів України від 20 лютого 2013 року № 118 „Про затвердження Примірного положення про центр надання адміністративних послуг” (із змінами), інших нормативно-правових актів, що регулюють відносини у сфері надання адміністративних послуг.

 

2. Основні завдання Центру

       2.1. Організація надання адміністративних послуг у найкоротший строк та за мінімальної кількості відвідувань суб’єктів звернень.

       2.2. Спрощення процедури отримання адміністративних послуг.

       2.3. Забезпечення інформування суб’єктів звернень про вимоги та порядок надання адміністративних послуг.

       2.4. Проведення моніторингу якості надання адміністративних послуг відповідно до частини четвертої статті 7 Закону України „Про адміністративні послуги”, визначення та вжиття заходів до підвищення рівня якості їх надання, оприлюднення інформації про результати моніторингу та вжиті заходи.

       2.5. Забезпечення процесу автоматизації прийому документів та надання адміністративних послуг шляхом використання інформаційних систем та систем електронного документообігу.

       2.6. Унеможливлення виникнення корупційних ризиків під час надання адміністративних та інших послуг.

       2.7. Захист персональних даних.

       2.8. Організація ефективної взаємодії між суб’єктами звернень, адміністраторами та суб’єктами надання адміністративних, інших послуг.

 

3. Організація роботи Центру

       3.1. Центр забезпечує надання адміністративних послуг із залученням до його роботи посадових осіб окремих виконавчих органів (структурних підрозділів) виконавчого комітету сільської ради. Перелік таких посадових осіб визначається сільським головою.

       3.2. Матеріально-технічне, організаційне забезпечення діяльності Центру, керівництво та відповідальність за організацію діяльності Центру покладається на виконавчий комітет сільської ради.

       3.3. На підставі узгоджених рішень сільської ради та суб’єкта надання адміністративних послуг окремі адміністративні послуги можуть надаватися через центр посадовими особами такого суб’єкта. Зазначені послуги надаються виключно у разі, коли вони не можуть бути надані у центрі адміністратором або їх надання адміністратором є значно гіршим для інтересів суб’єктів звернення та/або публічних інтересів. В узгоджених рішеннях зазначаються обґрунтування їх прийняття.

       3.4. Посадові особи суб’єктів надання адміністративних послуг зобов’язані дотримуватися вимог щодо часу прийому та інших вимог до організації роботи у центрі, встановлених сільською радою.

       3.5. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, його територіальні підрозділи та віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів, визначається сільською радою.

       3.6. Перелік адміністративних послуг, які надаються через Центр, повинен обов’язково включати:

  • адміністративні послуги, суб’єктом надання яких є сільська рада (її виконавчі органи або посадові особи);
  • адміністративні послуги органів виконавчої влади та адміністративні послуги, що надаються сільською радою (її виконавчими органами або посадовими особами) у порядку виконання делегованих повноважень, які є обов’язковими для надання через центри, за переліком, визначеним відповідно до частини сьомої статті 12 Закону України „Про адміністративні послуги”.

       3.7. У центрі також може здійснюватися прийняття звітів, декларацій та скарг, надання консультацій, прийняття та видача документів, не пов’язаних з наданням адміністративних послуг, укладення договорів і угод представниками суб’єктів господарювання, які займають монопольне становище на відповідному ринку послуг, які мають соціальне значення для населення (водо, тепло-, газо-, електропостачання тощо), а також надання суб’єктам звернення можливості самостійно звернутися за отриманням адміністративних послуг, які надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання ними місць для самообслуговування.

       3.8. У приміщенні, де розміщується Центр, можуть надаватися супутні послуги (виготовлення копій документів, ламінування, фотографування, продаж канцелярських товарів, надання банківських послуг тощо).

       3.9. Добір суб’єктів господарювання для надання супутніх послуг здійснюється сільською радою на конкурсній основі за критеріями забезпечення мінімізації матеріальних витрат та витрат часу суб’єкта звернення, а також з урахуванням вимог законодавства у сфері оренди державного та комунального майна.

       3.10. Забороняється відносити до супутніх послуг надання консультацій та інформації, пов’язаних з наданням адміністративних послуг, продаж бланків заяв та інших документів, необхідних для звернення щодо надання адміністративних послуг, а також надання допомоги в їх заповненні, формуванні пакета документів.

       3.11. У приміщенні, де розміщується Центр можуть проводитись соціальні, культурні, просвітницькі та інші заходи, спрямовані на задоволення потреб та інтересів сільської територіальної громади, розвиток громадянського суспільства, якщо вони не перешкоджають наданню адміністративних послуг.

       3.12. У Центрі може здійснюватися прийом суб’єктів звернення з надання безоплатної правової допомоги.

       3.13. При наданні адміністративних та інших послуг забезпечуються:

  • облаштування інформаційних стендів із зразками відповідних документів та інформації в обсязі, достатньому для отримання адміністративної послуги без сторонньої допомоги;
  • можливість надання суб’єктам звернення консультацій та інформації про хід розгляду їх заяв за допомогою засобів телекомунікації (телефону, електронної пошти, інших засобів зв’язку).

       3.14. З метою забезпечення створення зручних та доступних умов отримання послуг у межах Раївської сільської громади утворюються віддалені робочі місця, що розташовуються за адресами:

  • 52551, с. Василівка-на-Дніпрі, вул. Яворницького, 27;
  • 52571, с. Великомихайлівка, вул. Центральна, 60;
  • 52513, с. Вільне, вул. Центральна, 146;
  • 52560, с. Луб’янка, вул. Центральна, 5;
  • 52570, с. Миролюбівка, вул. Миру, 35 А;
  • 52552, с. Михайлівка, вул. Центральна, 1;
  • 52561, с. Новоолександрівка, вул. Центральна 4 В;
  • 52524, с. Новогніде, вул. Центральна, 27;
  • 52572, с. Шевченківське, вул. Центральна, 43 А.

       3.14. Організаційне забезпечення діяльності віддалених робочих місць здійснюється Центром.

       3.15. Центр під час виконання покладених на нього завдань взаємодіє з центральними та місцевими органами виконавчої влади, іншими державними органами, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами або організаціями.

       3.16. Працівники Центру призначаються та звільнюються з посади сільським головою відповідно до чинного законодавства.

       3.17. Окремі завдання адміністратора, пов’язані з наданням адміністративних послуг, отриманням заяв та документів, видачею результатів надання адміністративних послуг, може здійснювати староста.

       3.18. З метою належної організації надання адміністративних послуг через Центр адміністратори, староста та інші особи, на яких покладається виконання завдань адміністратора, беруть участь в навчанні, яке може проводитися за участю суб’єкта надання адміністративних послуг у випадках, визначених законодавством.

 

4. Адміністратор Центру

       4.1. Суб’єкт звернення для отримання адміністративної послуги в Центрі звертається до адміністратора – посадової особи виконавчого комітету сільської ради, який організовує надання адміністративних послуг.

       4.2. Адміністратор призначається на посаду та звільняється з посади сільським головою в установленому законом порядку.

       4.3. Кількість адміністраторів, які працюють у Центрі, визначається сільською радою, виходячи з принципу забезпечення якісного й оперативного прийому суб’єктів звернення, але не менше, ніж чотири особи.

       4.4. Адміністратор має іменну печатку (штамп) із зазначенням його прізвища, імені, по батькові, порядкового номера печатки та найменування Центру.

       4.5. Основними завданнями адміністратора є:

  • надання суб’єктам звернень вичерпної інформації і консультацій щодо вимог та порядку надання адміністративних послуг;
  • прийняття від суб’єктів звернень документів, необхідних для надання адміністративних послуг, здійснення їх реєстрації та подання документів (їх копій) відповідним суб’єктам надання адміністративних послуг не пізніше наступного робочого дня після їх отримання з дотриманням вимог Закону України „Про захист персональних даних”;
  • складення у випадках, передбачених законодавством, а також на вимогу суб’єкта звернення заяв в електронній формі, їх друк і надання суб’єкту звернення для перевірки та підписання;
  • видача або забезпечення надсилання через засоби поштового зв’язку суб’єктам звернень результатів надання адміністративних послуг (у тому числі рішення про відмову в задоволенні заяви суб’єкта звернення), повідомлення про можливість отримання адміністративних послуг, оформлених суб’єктами надання адміністративних послуг;
  • організаційне забезпечення надання адміністративних послуг суб’єктами їх надання;
  • здійснення контролю за додержанням суб’єктами надання адміністративних послуг строку розгляду справ та прийняття рішень;
  • здійснення реєстрації/зняття з реєстрації місця проживання/перебування;
  • проведення державної реєстрації актів цивільного стану;
  • надання адміністративних послуг за рішенням сільської ради;
  • надання адміністративних послуг в електронній формі з використанням Єдиного державного вебпорталу електронних послуг;
  • складення протоколів про адміністративні правопорушення у випадках, передбачених законом;
  • розгляд справ про адміністративні правопорушення та накладання стягнень;
  • консультування суб’єктів звернення щодо отримання ними адміністративних послуг, що надаються в електронній формі, за допомогою безоплатного використання місць для самообслуговування.

       4.6. Адміністратор має право:

  • безоплатно одержувати від суб’єкта надання адміністративних послуг, державних органів, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ або організацій, що належать до сфери їх управління, документи та інформацію, пов’язані з наданням таких послуг, в установленому законом порядку;
  • погоджувати документи (рішення) в інших органах державної влади та органах місцевого самоврядування, отримувати їх висновки з метою надання адміністративної послуги без залучення суб’єкта звернення;
  • інформувати начальника Центру та суб’єктів надання адміністративних послуг про порушення строку розгляду заяв про надання адміністративної послуги, вимагати вжиття заходів до усунення виявлених порушень;
  • посвідчувати власним підписом та печаткою (штампом) копії (фотокопії) документів і виписок з них, витягів з реєстрів та баз даних, які необхідні для надання адміністративної послуги;
  • порушувати клопотання перед керівником Центру щодо вжиття заходів з метою забезпечення ефективної роботи Центру;
  • адміністратори Центру керуються посадовими інструкціями затвердженими сільським головою.

 

5. Керівник Центру

       5.1. Центр очолює начальник, який призначається на посаду та звільняється з посади відповідно до законодавства про службу в органах місцевого самоврядування.

       5.2. Основні завдання начальника Центру :

  • здійснення керівництва роботою Центру, персональна відповідальність за організацію діяльності Центру;
  • організація діяльності Центру, в тому числі щодо взаємодії із суб’єктами надання адміністративних та інших послуг, вжиття заходів до підвищення ефективності роботи Центру;
  • координація діяльність всіх працівників Центру, контроль якості та своєчасності виконання ними обов’язків;
  • може здійснювати функції адміністратора;
  • розгляд скарг на діяльність чи бездіяльність адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора;
  • організація інформаційного забезпечення роботи Центру, роботи із засобами масової інформації, визначення змісту та часу проведення інформаційних заходів;
  • сприяння створенню належних умов праці у Центрі, внесення пропозицій, щодо матеріально-технічного забезпечення Центру;
  • забезпечення визначення потреб у навчанні та навчання, у тому числі з використанням Національної веб-платформи Центрів надання адміністративних послуг (Платформи Центрів Дія), адміністраторів, старост та інших осіб, на яких покладається виконання завдань адміністратора, зокрема до початку виконання (у тому числі тимчасово) посадових обов’язків адміністратора або після перерви у роботі понад три місяці, у разі зміни порядку надання послуг, запровадження надання нових послуг;
  • виконання інших повноважень згідно з актами законодавства та цим Положенням.

 

6. Фінансування діяльності Центру

       6.1. Фінансування та матеріально-технічне забезпечення діяльності Центру здійснюється за рахунок державного та місцевих бюджетів, та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України.

       6.2. Центр звільняється від плати за підключення (у тому числі обслуговування та використання) до реєстрів, інших інформаційних баз, що використовуються для надання адміністративних послуг, а також від плати за обов’язкове навчання роботі з такими реєстрами.


Сільський голова                                                                                                         Юрій МАРТИНЕНКО

Outdated Browser
Для комфортної роботи в Мережі потрібен сучасний браузер. Тут можна знайти останні версії.
Outdated Browser
Цей сайт призначений для комп'ютерів, але
ви можете вільно користуватися ним.
67.15%
людей використовує
цей браузер
Google Chrome
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
9.6%
людей використовує
цей браузер
Mozilla Firefox
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux
4.5%
людей використовує
цей браузер
Microsoft Edge
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
3.15%
людей використовує
цей браузер
Доступно для
  • Windows
  • Mac OS
  • Linux